Ahogy más cégek, mi is használunk "cookie"-kat weboldalainkon. Célunk, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink számára. További információ

English
logo-circle.svgMAGYAR
BANKHOLDING
    • Fúziós hírek
    • Hírek és közlemények
    • Tájékoztatók
    • Közzétételek
    • Archívum
    • Rólunk
    • Szervezeti struktúra
    • Közérdekű adatok
    • Dokumentumtár
  • Karrier
  • Elérhetőségek
logo-circle.svg
    • Fúziós hírek
    • Hírek és közlemények
    • Tájékoztatók
    • Közzétételek
    • Archívum
    • Rólunk
    • Szervezeti struktúra
    • Közérdekű adatok
    • Dokumentumtár
  • Karrier
  • Elérhetőségek
  • English
Adathalászati kísérlet miatt figyelmeztet a Magyar Bankholding

Adathalászati kísérlet miatt figyelmeztet a Magyar Bankholding

A bankcsoport részletes tájékoztatást nyújt a csalók elleni védekezéshez

Az utóbbi időszakban megszaporodtak a banki ügyfeleket célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni. Az adathalászok jellemzően telefonon keresztül, banki ügyintézőnek álcázva magukat, vagy hamis e-mail üzenetben, a bank nevében keresik meg a számlatulajdonosokat. A Magyar Bankholding tagbankjai arra kérik az ügyfeleket, hogy soha, semmilyen körülmények között ne adják meg banki azonosítóikat, jelszavaikat, számla adataikat.

Az elmúlt időszakban számos bejelentés érkezett a Magyar Bankholding tagbankjaihoz, a Budapest Bankhoz, az MKB Bankhoz és a Takarékbankhoz arról, hogy csalók próbálnak meg hozzájutni bizalmas banki adatokhoz, visszaélve a pénzintézetek nevével.

Előfordul, hogy az adathalászok a bankszámla felfüggesztésével kapcsolatos figyelmeztetésre vagy hiányos adatokra hivatkozva kérik az ügyfeleket, hogy az általuk megadott linken jelentkezzenek be az internetbank fiókjukba, és ott adják meg az adataikat. Az e-mailekben található internetes oldalra vezető link megtévesztésig hasonlít a bank internetbankjának hivatalos bejelentkező felületére. A jelszavak és kódok így a csalók birtokába kerülhetnek, amelyeket felhasználhatnak banki tranzakciók kezdeményezéséhez.

E-mail megkeresés esetén az alábbiakra érdemes figyelni:

  • A bankok soha nem küldenek olyan e-mailt, amely azonnali bejelentkezésre ösztönzik az ügyfeleket vagy sürgős intézkedést követelnek!
  • Az adathalász üzenetek tartalma gyakran nehezen értelmezhető és hiányos, nyelvezete magyartalan.
  • A hamis levél tárgya legtöbb esetben „Fizetési felszólítás” vagy „FONTOS”, és azonnali belépést sürget a megadott linken.
  • A bankok sosem kérik arra, hogy telepítsen távoli hozzáférést biztosító programot vagy alkalmazást készülékére.
  • Az internetbankba kizárólag a bank hivatalos weboldalán és mobilos applikációján keresztül lépjen be!
  • Mindig olvassa el, hogy az egyszer használatos kódokhoz tartozó szövegezés mire ad felhatalmazást, és hogy a kód milyen tranzakció vagy módosítás végrehajtása érdekében készült.

Amennyiben megnyitotta az e-mailben szereplő hivatkozást és megadta az adatait, azonnal keresse fel a számlavezető bankjának ügyfélszolgálatát* és függessze fel netbank jogosultságát!

Emellett jellemző, hogy a csalók telefonhívásokon keresztül, magukat banki dolgozóknak kiadva próbálják meg az ügyfelek bankkártya adatait és internetes banki azonosítóit megszerezni. A kísérlet többnyire ügyfélszolgálati telefonszámokhoz hasonló hívószámokról érkezik, a csalók pedig különböző indokokkal kártékony telefonos alkalmazások és internetes programok letöltését kérik az ügyfelektől.

A Magyar Bankholding megerősíti, hogy a magyarországi bankok telefonos ügyfélszolgálatai nem végeznek egymás között hívás-átkapcsolást. A bankok – így sem a Budapest Bank, sem az MKB Bank, sem pedig a Takarékbank – semmilyen esetben, semmilyen csatornán (sem e-mailben, sem SMS-ben, sem telefonon) nem kéri az ügyfeleit arra, hogy adják meg a bankkártyájuk összes adatát, internetes banki jelszavukat, valamint soha nem kérik ügyfeleiktől a távoli elérést biztosító programok telepítését!

Amennyiben gyanús telefonos megkeresést tapasztal, kérjük, hogy ne adjon meg személyes adatokat, ne telepítsen kérésre semmilyen programot és szakítsa meg a beszélgetést, továbbá tájékoztassa a számlavezető bankjának ügyfélszolgálatát* a hívásról!

A témáról többet is megtudhat a Magyar Nemzeti Bank sajtóközleményéből.

*Ha gyanús megkeresést tapasztal, vagy illetéktelenek hozzájutottak a banki adataihoz, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a tagbanki ügyfélszolgálatával az alábbi elérhetőségeken:

Budapest Bank:

  • Ügyfélszolgálat telefonszám: 1440 (Zöld szám) vagy +36 (1) 450-7777
  • Külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszám +36 (1) 477-7777

MKB Bank:

  • Lakossági ügyfélszolgálat telefonszám: +36 (80) 333-660
  • Vállalati ügyfélszolgálat telefonszám: +36 (80) 333-770
  • Külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszám: +36 (1) 373-3333

Takarékbank:

  • Telefonos ügyfélszolgálat: +36 (1) 311-3110
logo-circle.svg

Magyar Bankholding Zrt.

Biztonsági tanácsokAdatvédelmi irányelvekBelső bejelentési rendszer